Banner

Last comments

A doua lege a iertarii


1.Ce trebuie sa faca un om strain de Hristos, de Cuvintul lui Dumnezeu , pentru a i se ierta pacatele?
2.Ce trebuie sa faca un ucenic al lui Hristos, un ‘’crestin’’ care crede in Fiul lui Dumnezeu si s-a botezat in Numele lui,pentru a i se ierta pacatele pe care le comite oricat s-ar lupta ?


Scripturile dezvăluie  2 moduri usor diferite de a obţine iertare: unul pentru pacatosii straini de Hristos si Dumnezeu, care inca nu cred si nu s-au botezat in Hristos (exemplu: Fapte 2:38/ 22:16), si unul pentru cei care au crezut si s-au botezat in Hristos, si folosesc denumirea de ‘’crestini’’sau ‘’ucenici’’, urmasi ai lui Hristos.

1)Pentru strainul pacatos, iata care sunt pasii iertarii de catre Dumnezeu:

a) Sa asculte Evanghelia( trad.:‘’vestea ca buna’’), Cuvantul lui Dumnezeu

b) Sa creada ca Isus este Hristosul, Mesia, Mantuitorul Fiul lui Dumnezeu, care si-a dat viata pe cruce si a spalat cu sangele lui pacatele noastre .

c)Sa renunte la pacatele lor si la ‘’viciile placute’’ in care au trait.

d)Sa-si marturiseasca credinta in Isus Hristos Fiul lui Dumnezeu 

e)Sa se boteze in Numele Tatalui, al Fiului Hristos si al Duhului Sfant.(nu este vorba despre ‘’botezul’’primit dupa nastere,pe care nici nu l-au ales, nici nu l-au refuzat, nici nu l-au constientizat, fiind prunci, deci un botez inutil si fals. Exemplul suprem este insusi Isus Hristos, care ALEGE in mod constient si responsabil sa fie botezat de Ioan Botezatorul dupa ce trecuse bine de varsta de 25 de ani. Botezul pruncilor este o traditie inventata de sistemul religios apostat la sute de ani dupa ce Isus Hristos s-a Inaltat la Cer, la dreapta Tatalui.Botezul pruncilor este o nascocire inutila ce nu are ca efect decit cel mult o raceala strasnica a copilului si un motiv de a petrece destrabalat cu bautura si tot tacamul.. nu are nimic de a face cu botezul biblic!)Lamurire suplimentara pentru adultii care desi cred in Isus Hristos, ezita sa se boteze motivand faptul ca au fost ‘’botezati’’ cind erau prunci : DOAR un individ care a trecut de varsta pubertatii si este deplin responsabil si constient de alegerile si actiunile lui, si care crede in Hristos, acela da, se poate boteza .(‘’Botezul este marturia unui cuget curat ‘’..)

2)Pentru ucenicii(crestinii) care cred si s-au botezat in Numele lui Hristos, dar care s-au ratacit si au pacatuit, iata care sunt pasii iertarii de catre Dumnezeu:

a)Sa renunte la pacatele si viciile care ii readuc in starea dinaintea botezului(cu alte cuvinte sa se pocaiasca de pacatele lor)

b)Sa se roage la Dumnezeu pentru iertare si ajutor, in Numele lui Hristos.

c)Sa-si marturiseasca cu sinceritate orice pacat in camaruta lor, inaintea lui Dumnezeu.

In cele ce urmeaza, o sa insistam mai mult asupra celei de-a doua categorii de oameni care pacatuiesc, a crestinilor (ucenicilor, urmasilor spirituali ai lui Hristos), pentru ca nu exista om botezat sau nebotezat, crestin sau nu, care sa nu pacatuiasca.Singurul fara pacat si neprihanit este Omul Isus Hristos.

 

I.Ce trebuie sa faca ucenicii lui Hristos pentru a fi iertati atunci cand pacatuiesc:

A. Trebuie sa renuntam la pacatele si viciile care revin si ne ingenunchiaza de multe ori

( ‘’ Isus a zis ucenicilor Sai: "Este cu neputinta sa nu vina prilejuri de pacatuire; dar vai de acela prin care vin!’’ Luca 17:1)

1)Sa ne aducem aminte ca renuntarea la pacate(pocainta)este ceruta in ambele legi ale iertarii, atit pentru strainii de Hristos, cit si pentru crestinii care cred si s-au botezat.(Fapte 2:38, 8:9-23)

2)Ce inseamna sa ne ‘’pocaim’’? Ce inseamna sa ''te pocaiesti''? Sa pui o basma in cap si sa participi la adunarile unor biserici/culte religioase?Sa renunti la podoabele si hainele de fitze pentru un look mai natural?  Sa nu te atingi fereasca Dumnezeu de anumite feluri de mincare ca si cum ar fi spurcaciuni ? (Matei 15:11''Nu ce intră în gură spurcă pe om; ci ce iese din gură, aceea spurcă pe om.``). Sa te izolezi de lume ? Acestea sunt doar niste clisee , asa percep strainii de Hristos ''pocainta'' falsa a unora care vor intreba mirati  in ziua X : '' Doamne, Doamne! N'am proorocit noi în Numele Tău? N'am scos noi draci în Numele Tău? Şi n'am făcut noi multe minuni în Numele Tău?`` Atunci le voi spune curat: ,,Niciodată nu v'am cunoscut; depărtaţi-vă dela Mine, voi toţi cari lucraţi fărădelege.``

Pocainta nu are nimic de a face cu straduintele unora de a se face placuti Lui Dumnezeu  in lucrurile nesemnificative,mici, marunte, un fel de zeciuială din izmă, din mărar şi din chimen,in timp ce pastreaza pacatele  ce provoaca dependenta, viciile placute care pun un zid de despartire intre ei si Dumnezeu.

Sa ne ''pocaim''  inseamna sa ne schimbam felul in care gandim,''metanoia'' = minte noua,  si aceasta include intoarcerea noastra de la dorinta de a pacatui la dorinta de a asculta de Dumnezeu.

3)Aceasta implica decizia noastra LIBERA de a ne opri pe noi insine sa ne lasam in voia pacatelor si a viciilor care ne stapinesc cu atita putere uneori mintile, incit uitam si de Hristos si de faptul ca am fost botezati si ne numim ‘’fii ai lui Dumnezeu Tatal, prin Isus Hristos.
Asa cum strainilor de Hristos li se cere sa se intoarca la Dumnezeu, tot asa si celor care cred si sunt botezati in Hristos li se cere sa se intoarca la Dumnezeu daca au cazut iar in pacat.

4)Cum se renunta la pacate? Cum apare pocainta?

Renuntarea la pacat este produsa de o adanca parere de rau pentru fapta comisa(sau gandul comis): 2Corinteni 7:9-11 : ‘’.. totuşi acum mă bucur, nu pentru că aţi fost întristaţi, ci pentru că întristarea voastră v-a adus la pocăinţă. Căci aţi fost întristaţi după voia lui Dumnezeu, ca să n-aveţi nicio pagubă din partea noastră.În adevăr, când întristarea este după voia lui Dumnezeu, aduce o pocăinţă care duce la mântuire şi de care cineva nu se căieşte niciodată; pe când întristarea lumii aduce moartea. Căci uite, tocmai întristarea aceasta a voastră, după voia lui Dumnezeu, ce frământare a trezit în voi! Şi ce cuvinte de dezvinovăţire! Ce mânie! Ce frică! Ce dorinţă aprinsă! Ce râvnă! Ce pedeapsă! În toate, voi aţi arătat că sunteţi curaţi în privinţa aceasta.’’


Aceasta nu este intristarea faptului ca am fost prinsi sau descoperiti in faptele noastre pacatoase in fata lumii, ci este intristarea pacatuirii impotriva lui Dumnezeu: Psalmi 51:4’’. Împotriva Ta, numai împotriva Ta, am păcătuit şi am făcut ce este rău înaintea Ta; aşa că vei fi drept în hotărârea Ta şi fără vină în judecata Ta.’’

5)Pocainta este de asemenea determinata nu doar de intristare, ci si de promisiunile lui Dumnezeu: Romani 2:4’’ Sau dispreţuieşti tu bogăţiile bunătăţii, îngăduinţei şi îndelungii Lui răbdări? Nu vezi tu că bunătatea lui Dumnezeu te îndeamnă la pocăinţă? Dar, cu împietrirea inimii tale, care nu vrea să se pocăiască, îţi aduni o comoară de mânie pentru ziua mâniei şi a arătării dreptei judecăţi a lui Dumnezeu, care va răsplăti fiecăruia după faptele lui’’

6)Pocainta adevarata se manifesta printr-o schimbare remarcabila : 2Corinteni 7:11 , si ne impulsioneaza sa avem zel in a face ce este drept, ne provoaca indignare in fata pacatului care ne da tarcoale si ne stimuleaza sa facem ce este bine.

Asadar, primul pas al crestinilor pentru a primi din nou iertarea lui Dumnezeu este RENUNTAREA la acel pacat, impotrivirea mintii in a repeta caderea in vraja ispitei, indignarea fata de pacat, intristarea de a pacatui impotriva vointei lui Dumnezeu, intristarea de a batjocori jertfa lui Hristos pe cruce prin readucerea in fapta a vechilor pacate si vicii.


B. Trebuie sa ne rugam


1)Astfel a spus Apostolul Petru lui Simon cand a pacatuit dupa ce crezuse in Hristos si fusese botezat
: Fapte 8:13-23’’Chiar Simon a crezut; şi după ce a fost botezat, nu se mai despărţea de Filip şi privea cu uimire minunile şi semnele mari care se făceau.
Apostolii care erau în Ierusalim, când au auzit că Samaria a primit Cuvântul lui Dumnezeu, au trimis la ei pe Petru şi pe Ioan.
Aceştia au venit la samariteni şi s-au rugat pentru ei, ca să primească Duhul Sfânt.
Căci nu Se coborâse încă peste niciunul din ei, ci fuseseră numai botezaţi în Numele Domnului Isus.
Atunci Petru şi Ioan au pus mâinile peste ei, şi aceia au primit Duhul Sfânt. Când a văzut Simon că Duhul Sfânt era dat prin punerea mâinilor apostolilor, le-a dat bani şi a zis: "Daţi-mi şi mie puterea aceasta, pentru ca peste oricine-mi voi pune mâinile să primească Duhul Sfânt."
Dar Petru i-a zis: "Banii tăi să piară împreună cu tine, pentru că ai crezut că darul lui Dumnezeu s-ar putea căpăta cu bani!
Tu n-ai nici parte, nici sorţ în toată treaba aceasta, căci inima ta nu este curată înaintea lui Dumnezeu.Pocăieşte-te, dar, de această răutate a ta şi roagă-te Domnului să ţi se ierte gândul acesta al inimii tale, dacă este cu putinţă; căci văd că eşti plin de fiere amară şi în lanţurile fărădelegii.
"

2)Vom compara pasii spre iertare ai strainilor de Hristos cu cei care cred si au fost botezati in Hristos:

a)Botezul este un act al credintei, in care facem o marturie: 1Petru 3:21’’…şi anume botezul, care nu este o curăţare de întinăciunile trupeşti, ci mărturia unui cuget curat înaintea lui Dumnezeu, prin învierea lui Isus Hristos, care stă la dreapta lui Dumnezeu, după ce S-a înălţat la cer şi Şi-a supus îngerii, stăpânirile şi puterile.’’

b)Rugaciunea este de asemenea un act al credintei, in care facem apel la iertarea lui Dumnezeu

c)Totusi, strainilor de Hristos li se cere sa renunte la pacatele lor, sa creada in Hristos si sa se boteze .

d)Crestinilor(ucenicilor) botezati , dar care s-au ratacit de la Calea cea dreapta si au cazut iar in pacat, li se cere sa renunte la pacatele lor si sa se ROAGE la Dumnezeu Tatal in Numele lui Isus Hristos.

3)Care este diferenta?

a) Inainte de BOTEZ , individul NU este un fiu/fiica a lui Dumnezeu,decit dupa ce crede si se boteaza: Galateni 3:26-27: ‘’  Căci toţi sunteţi fii ai lui Dumnezeu, prin credinţa în Hristos Isus.Toţi care aţi fost botezaţi pentru Hristos v-aţi îmbrăcat cu Hristos.’’

b) Dupa botez, rugaciunea la Tatal direct prin Fiul Isus Hristos (in Numele lui)este un privilegiu pentru cei care sunt numiti copii/fii ai lui Dumnezeu : Galateni 4:6-7: ‘’Şi, pentru că sunteţi fii, Dumnezeu ne-a trimis în inimă Duhul Fiului Său care strigă: "Ava", adică: "Tată!" Aşa că nu mai eşti rob, ci fiu; şi, dacă eşti fiu, eşti şi moştenitor, prin Dumnezeu.’

4)Rugaciunea  celor ce cred si sunt botezati   se realizeaza prin cei doi MIJLOCITORI prin care comunicam cu Dumnezeu Tatal:

a) Isus Hristos , Marele nostru Preot si Mijlocitor, prin care avem intrare la Tatal: Evrei8:’’ Punctul cel mai insemnat al celor spuse este ca avem un Mare Preot, care S-a asezat la dreapta scaunului de domnie al Maririi, in ceruri..’’ Evrei 5:5 ‘’ Tot asa si Hristos, nu Si-a luat singur slava de a fi Mare Preot, ci o are de la Cel ce I-a zis: "Tu esti Fiul Meu, astazi Te-am nascut." Evrei 5:10 ’’caci a fost numit de Dumnezeu: Mare Preot "dupa randuiala lui Melhisedec."Evrei 9:11’’Dar Hristos a venit ca Mare Preot al bunurilor viitoare, a trecut prin cortul acela mai mare si mai desavarsit, care nu este facut de maini, adica nu este din zidirea aceasta;’’ Evrei 10:21 ‘’..si fiindca avem un Mare preot pus peste casa lui Dumnezeu,..’’

Asadar primul Mijlocitor si Singurul Mare Preot prin care avem intrare la Dumnezeu Tatal este Isus Hristos, cel care ne intelege trairile omenesti ,ispitirile, chinurile si sentimentele : Evrei 2:17-18:’’ Prin urmare, a trebuit să Se asemene fraţilor Săi în toate lucrurile, ca să poată fi, în ce priveşte legăturile cu Dumnezeu, un Mare Preot milos şi vrednic de încredere, ca să facă ispăşire pentru păcatele norodului. Şi, prin faptul că El însuşi a fost ispitit în ceea ce a suferit, poate să vină în ajutorul celor ce sunt ispitiţi.’’Evrei 4:14-16:’’ Astfel, fiindcă avem un Mare Preot însemnat, care a străbătut cerurile - pe Isus, Fiul lui Dumnezeu - să rămânem tari în mărturisirea noastră.Căci n-avem un Mare Preot care să n-aibă milă de slăbiciunile noastre, ci Unul care în toate lucrurile a fost ispitit ca şi noi, dar fără păcat.Să ne apropiem, dar, cu deplină încredere de scaunul harului, ca să căpătăm îndurare şi să găsim har, pentru ca să fim ajutaţi la vreme de nevoie. ’’Evrei 7:24-25:’’ Dar El, fiindcă rămâne "în veac", are o preoţie care nu poate trece de la unul la altul.
De aceea şi poate să mântuiască în chip desăvârşit pe cei ce se apropie de Dumnezeu prin El, pentru că trăieşte pururi ca să mijlocească pentru ei
. ‘’

b) Al doilea mijlocitor este Duhul Sfant, cel care ‘’transmite’’ trairile noastre, sentimentele noastre,si ne ajuta sa le rostim cu inima prin Isus Hristos, Tatalui din Ceruri : Romani 8:26-27:’’Şi tot astfel şi Duhul ne ajută în slăbiciunea noastră: căci nu ştim cum trebuie să ne rugăm. Dar însuşi Duhul mijloceşte pentru noi cu suspine negrăite.
Şi Cel ce cercetează inimile ştie care este năzuinţa Duhului; pentru că El mijloceşte pentru sfinţi după voia lui Dumnezeu.
‘’

5)Rugaciunea trebuie facuta cu smerenie si umilinta, constienti de pacatosenia faptelor noastre.

Putem compara cele doua feluri de rugaciune,din pilda data chiar de Isus Hristos: cea a fariseului si rugaciunea vamesului: Luca 18: 9-14: ‘’ A mai spus şi pilda aceasta pentru unii care se încredeau în ei înşişi că sunt neprihăniţi şi dispreţuiau pe ceilalţi.
"Doi oameni s-au suit la Templu să se roage; unul era fariseu, şi altul vameş.
Fariseul stătea în picioare şi a început să se roage în sine astfel: "Dumnezeule, Îţi mulţumesc că nu sunt ca ceilalţi oameni, hrăpăreţi, nedrepţi, preacurvari sau chiar ca vameşul acesta.
Eu postesc de două ori pe săptămână, dau zeciuială din toate veniturile mele."Vameşul stătea departe şi nu îndrăznea nici ochii să şi-i ridice spre cer; ci se bătea în piept şi zicea: "Dumnezeule, ai milă de mine, păcătosul!" Eu vă spun că mai degrabă omul acesta s-a coborât acasă socotit neprihănit decât celălalt. Căci oricine se înalţă va fi smerit; şi oricine se smereşte va fi înălţat.
"

Dumnezeu iarta pe cel umil si mahnit in sufletul lui de pacatele facute:Psalmi 34:18:’’ Domnul este aproape de cei cu inima înfrântă şi mântuieşte pe cei cu duhul zdrobit. ’’Isaia 66:2’’ Toate aceste lucruri doar mâna Mea le-a făcut şi toate şi-au căpătat astfel fiinţa - zice Domnul. - Iată spre cine Îmi voi îndrepta privirile: spre cel ce suferă şi are duhul mâhnit, spre cel ce se teme de cuvântul Meu. ‘’


C) Trebuie sa ne marturisim pacatele


1)Inseamna ca trebuie sa ne deschidem cu sinceritate inimile inaintea lui Dumnezeu si sa admitem ca am pacatuit, fara sa omitem sau sa ascundem ceva, ori sa gasim scuze sau circumstante atenuante care sa ne ‘’micsoreze’’ gravitatea pacatului.

Iata un exemplu de rugaciune cu inima sincera si deschisa inaintea lui Dumnezeu , facuta de Daniel 9:4-15’’ M-am rugat Domnului Dumnezeului meu şi I-am făcut următoarea mărturisire: "Doamne Dumnezeule mare şi înfricoşat, Tu, care ţii legământul şi dai îndurare celor ce Te iubesc şi păzesc poruncile Tale!Noi am păcătuit, am săvârşit nelegiuire, am fost răi şi îndărătnici, ne-am abătut de la poruncile şi orânduirile Tale.
N-am ascultat pe robii Tăi prorocii, care au vorbit în Numele Tău împăraţilor noştri, căpeteniilor noastre, părinţilor noştri şi către tot poporul ţării.
Tu, Doamne, eşti drept, iar nouă ni se cuvine astăzi să ni se umple faţa de ruşine, nouă, tuturor oamenilor lui Iuda, locuitorilor Ierusalimului şi întregului Israel, fie ei aproape, fie departe, în toate ţările în care i-ai izgonit, din pricina fărădelegilor de care s-au făcut vinovaţi faţă de Tine!
Doamne, nouă ni se cuvine să ni se umple faţa de ruşine, da, nouă, împăraţilor noştri, căpeteniilor noastre şi părinţilor noştri, pentru că am păcătuit împotriva Ta!
La Domnul Dumnezeul nostru însă este îndurarea şi iertarea, căci împotriva Lui ne-am răzvrăti!...Şi acum, Doamne Dumnezeul nostru, Tu, care ai scos pe poporul Tău din ţara Egiptului prin mâna Ta cea puternică şi Ţi-ai făcut un Nume aşa cum este şi astăzi: noi am păcătuit, am săvârşit nelegiuire.
‘’

2)Marturisirea pacatelor trebuie sa fie pentru pacatele stiute si cele nestiute Psalmi 19:12’’ Cine îşi cunoaşte greşelile făcute din neştiinţă? Iartă-mi greşelile pe care nu le cunosc! ‘’

3)Marturisirea pacatelor trebuie facuta intotdeauna in fata lui Dumnezeu, si uneori sa ne marturism pacatele si unii altora: Iacov 5:16:’’ Mărturisiţi-vă unii altora păcatele şi rugaţi-vă unii pentru alţii, ca să fiţi vindecaţi. Mare putere are rugăciunea fierbinte a celui neprihănit. ’’(nota: neprihanirea se capata prin credinta, in Isus Hristos Romani3:22’’ şi anume, neprihănirea dată de Dumnezeu, care vine prin credinţa în Isus Hristos, pentru toţi şi peste toţi cei ce cred în El. Nu este nicio deosebire. ‘’Romani 9:30:’’ Deci ce vom zice? Neamurile, care nu umblau după neprihănire, au căpătat neprihănirea, şi anume, neprihănirea care se capătă prin credinţă ‘’ 


II. Ce va face Dumnezeu daca noi urmam intocmai pasii spre iertare enumerati mai sus, si in concordanta cu Cuvantul Lui scris?

A) Dumnezeu este CREDINCIOS:

1) Asa cum Ioan ne incurajeaza sa ne marturisim pacatele, in 1Ioan 1:8-10 :’’ Dacă zicem că n-avem păcat, ne înşelăm singuri, şi adevărul nu este în noi.
Dacă ne mărturisim păcatele, El este credincios şi drept ca să ne ierte păcatele şi să ne cureţe de orice nelegiuire.
Dacă zicem că n-am păcătuit, Îl facem mincinos, şi Cuvântul Lui nu este în noi.’’

2) Aceasta inseamna ca Dumnezeu este intotdeauna adevarat in promisiunea Lui. Ce promisiune ? Promisiunea ce o putem gasi in Vechiul si intarita in Noul Testament (in Ieremia, si repetate in Evrei de catre Apostolul Pavel):
Ieremia 31:31-34: ‘’ Iată, vin zile, zice Domnul, când voi face cu casa lui Israel şi cu casa lui Iuda un legământ nou.
Nu ca legământul pe care l-am încheiat cu părinţii lor, în ziua când i-am apucat de mână să-i scot din ţara Egiptului, legământ pe care l-au călcat, măcar că aveam drepturi de soţ asupra lor, zice Domnul.
Ci iată legământul pe care-l voi face cu casa lui Israel după zilele acelea, zice Domnul: Voi pune Legea Mea înăuntrul lor, o voi scrie în inima lor; şi Eu voi fi Dumnezeul lor, iar ei vor fi poporul Meu. Niciunul nu va mai învăţa pe aproapele sau pe fratele său zicând: "Cunoaşte pe Domnul!", ci toţi Mă vor cunoaşte, de la cel mai mic până la cel mai mare, zice Domnul; căci le voi ierta nelegiuirea şi nu-Mi voi mai aduce aminte de păcatul lor."

Evrei 8:8-13 ’’ Căci, ca o mustrare a zis Dumnezeu lui Israel: "Iată, vin zile, zice Domnul, când voi face cu casa lui Israel şi cu casa lui Iuda un legământ nou;
 nu ca legământul pe care l-am făcut cu părinţii lor, în ziua când i-am apucat de mână, ca să-i scot din ţara Egiptului. Pentru că n-au rămas în legământul Meu, şi nici Mie nu Mi-a păsat de ei, zice Domnul.
Dar iată legământul pe care-l voi face cu casa lui Israel, după acele zile, zice Domnul: voi pune legile Mele în mintea lor şi le voi scrie în inimile lor; Eu voi fi Dumnezeul lor, şi ei vor fi poporul Meu.
 Şi nu vor mai învăţa fiecare pe vecinul sau pe fratele său, zicând: "Cunoaşte pe Domnul!", căci toţi Mă vor cunoaşte, de la cel mai mic până la cel mai mare dintre ei.
Pentru că le voi ierta nelegiuirile şi nu-Mi voi mai aduce aminte de păcatele şi fărădelegile lor."
 Prin faptul că zice: "un nou legământ", a mărturisit că cel dintâi este vechi; iar ce este vechi, ce a îmbătrânit, este aproape de pieire.
‘’


Astfel, avem asigurarea raspunsului lui Dumnezeu si promisiunea lui pentru cei care isi marturisesc pacatele, precum si asigurarea ca odata iertate, Dumnezeu nu isi mai aduce aminte de ele niciodata, le sterge pentru totdeauna!  

Spre deosebire de Dumnezeu, oamenii in general iarta greseala altuia, ei zic'' Te iert si de data asta, dar nu uit ce mi-ai facut..''  Aceasta nu este iertare, este doar o amanare a razbunarii omenesti...

La polul opus, Dumnezeu iarta conform promisiunilor Lui neschimbatoare, care raman in veac: El iarta definitiv si nu isi mai aduce aminte de ele!

De aceea nu trebuie sa mai revenim asupra pacatelor pentru care am cerut iertare  si pe care Dumnezeu ni le-a si sters definitiv, fiindca este o dovada de neincredere in promisiunea Lui! Probabil vom avea altele noi in scurt timp, vom avea pentru ce ne cere iertare , dar niciodata sa nu mai revenim asupra celor iertate si sterse:''Pentru că le voi ierta nelegiuirile şi nu-Mi voi mai aduce aminte de păcatele şi fărădelegile lor."''

B)Dumnezeu este DREPT:

1)Asa cum Ioan ne incurajeaza sa ne marturisim pacatele, in 1Ioan 1:8-10

2)Aceasta inseamna ca El este drept in iertarea pacatelor noastre.

3)Cum poate fi posibil sa fim iertati de Dumnezeu? Prin jertfa ispasitoare a Mantuitorului Hristos, si singele Lui care ne spala/curata de pacate .

    a)O curatire la care am facut referire mai devreme: 1Ioan 1:9:’’ Dacă ne mărturisim păcatele, El este credincios şi drept ca să ne ierte păcatele şi să ne cureţe de orice nelegiuire.’’

    b)Astfel, Dumnezeu poate fi si DREPT si iertator in privinta celor care au credinta in Fiul Isus Hristos, si in jertfa Lui.Romani 3:24-26’’ Şi sunt socotiţi neprihăniţi, fără plată, prin harul Său, prin răscumpărarea care este în Hristos Isus.Pe El, Dumnezeu L-a rânduit mai dinainte să fie, prin credinţa în sângele Lui, o jertfă de ispăşire, ca să-Şi arate neprihănirea Lui; căci trecuse cu vederea păcatele dinainte, în vremea îndelungii răbdări a lui Dumnezeu;pentru ca, în vremea de acum, să-Şi arate neprihănirea Lui în aşa fel, încât să fie neprihănit, şi totuşi să socotească neprihănit pe cel ce crede în Isus. ‘’

Astfel, avem incredere in raspunsul Lui Dumnezeu!


C)Dumnezeu ne iarta si ne curateste..


1)El va ierta pacatele noastre: 1Ioan 1:9

2)El ne va curati de orice nelegiuire: 1Ioan1:9

Precizarea’’orice nelegiuire’’ atesta faptul ca nu exista pacat pe care Dumnezeu sa nu-l poata ierta.

3)Termenul ‘’curatire’’ se refera la sfintirea pacatosului iertat care poate astfel avea partasie cu Dumnezeu.



Disperarea crestinilor, o unealta in mana intunericului :


Unii crestini botezati, care au momente de cadere, apoi parcurg pasii de mai sus, si dupa o vreme cad din nou,apoi iar renunta, si iar cad, intr-un proces ce parca nu se mai sfarseste ,  devin disperati.  Apoi, disperarea se transforma intr-o acceptare blazata a faptului ca nu pot scapa de pacat, si incep sa-si inchida inimile inaintea lui Dumnezeu, considerandu-se ‘’nedemni’’ de iertarea Lui, nedemni sa se mai roage..

ATENTIE! Exact acest lucru urmareste satan , sa ne faca sa ne simtim prea rusinati ca sa mai avem acces la iertarea Lui Dumnezeu, prea impovarati de caderile repetate ca sa mai marturism inaintea Lui Dumnezeu pacatele noastre, prea netrebnici ca sa mai ne rugam pentru iertare!

Astfel inchidem fara sa ne dam seama poarta spre mantuire, retragandu-ne in viciile si pacatele ce ne domina, fara contact cu Dumnezeu(pentru ca Duhul Sfant nu mai mijloceste pentru noi)si fara Marele Preot in Ceruri in numele caruia sa cerem iertare.


Nu exista un numar ‘’limitat’’ de caderi si iertari care le putem primi, ‘’pentru ca este cu neputinta sa nu vina prilejuri de pacatuire’’: Isus a zis ucenicilor Sai: "Este cu neputinta sa nu vina prilejuri de pacatuire; dar vai de acela prin care vin!’’ Luca 17:1)

Ce vom zice, dar? Să păcătuim mereu, ca să se înmulţească harul?
Nicidecum! Noi, care am murit faţă de păcat, cum să mai trăim în păcat? '' (Romani 6:1)

Dar noi suntem fiii lui Dumnezeu prin credinta in Isus Hristos, si astfel avem iertare daca urmam cele trei cerinte biblice: renuntarea la pacate, marturisirea lor lui Dumnezeu (si uneori unii altora) precum si rugaciunea ! Fara acestea trei suntem pierduti . Dar cu acestea trei in Hristos, putem totul! ’’ Filipeni 4:13:   ''Pot totul in Hristos, care ma intareste.’’

Comentarii  

 
0 #1 stancu 06-12-2012 13:10
Acesta este adevarul dar multi nu sil doresc
 
 
0 #2 crestinDS 13-11-2014 15:23
Pentru cei care vor sa studieze bazele biblice si logice, impreuna cu dovezile istorice ale botezului pruncilor, am gasit o carte foarte potrivita si cuprinzatoare (contine zece argumente solide si unsprezece obiectii cu raspunsurile lor). "Botezul copiilor mici, biblic si rational", de Samuel Miller. Se poate citi in mod gratuit, se gaseste cu usurinta pe internet.
Mi-ar fi greu sa fac un rezumat, cartea este deja foarte concentrata. Pot insa scrie cateva titluri din sectiunile ei:
- Teologia legamantului ca baza pentru botezul pruncilor
- Hotararea lui Dumnezeu pentru includerea copiilor poporului in Adunare
- Botezul si taierea imprejur
- Pasaje biblice care nu pot fi explicate fara a considera pruncii ca membri ai bisericii locale (si prin urmare, dreptul lor la botez)
- Marturii istorice despre botezul pruncilor: Tertulian, Origen, Ciprian din Cartagina (si sinodul de la 253), Augustin impotriva lui Pelagius, Ioan Gura de aur; Valdenzii, sustinatori ai botezului copiilor

Si, dintre obiectii:
- Nu scrie nicaieri ca trebuie sa botezam pruncii?
- De ce nu gasim exemple clare in Noul Testament?
- Domnul Hristos a fost botezat la maturitate, dar prin ce botez?
- Intai credinta, apoi botezul (Cine va crede si se va boteza)?
- Ce folos are pruncul din botez?
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Banner
escort ankara antalya escort adana escort